17 Ekim 2008 Cuma

KIYMALI BEŞAMEL SOSLU MAKARNA




Malzemeler:

1 paket Barilla Pannette Rigate model makarna

2 diş sarımsak
2 adet orta boy soğan
Sıvı yağ
200 gram kıyma
2 adet sivri biber
2 adet orta boy domates
Karabiber taze çekilmiş
Tuz


Hazırlama:

Kaynamış suda tuz ve az miktar sıvı yağ ekleyin, makarnaları haşlayın.
Bir tavaya sıvı yağı ekleyin. Sarımsakları ve soğanları ince ince doğrayak çevirmeye başlayın. 2-3 dakika sonra kıymayı ekleyin ara ara karıştırın. Yeşil biberi de ince ince doğrayarak ekleyin. En son domatesleri rondodan geçirip ekleyin. Tuzunu da ekledikten sonra, kapağını kapayın domateslerin verdiği su çekilene kadar pişsin.
Ufak bir tencerede sulu bir
beşamel sos yapıyoruz. Üzerine taze karabiberi çekiyoruz.
Pişen makarnamızı süzüp süzgeçe aldık.
Ben soslu makarnaları yağlamadan servise alıyorum. Ancak kaynama suyundaki tuz az geldiği için, süzerken süzgeçin altına temiz bir kap koyup makarnanın suyunu alıyorum. Sonra bu sudan bir miktar tekrar kaynama tenceresine aktarıp içine tuz katıp makarnaları bu suyun içinde tuzluyorum ve sonra servis tabağına alıyorum. Tabi kalan suyu da değerlendirmek her türlü mümkün hatta diyelim makarna arttı bir sonraki serviste ısıtırken bu sudan faydalanabilir veya bir çorbanın suyuna katabilirsiniz.
Evet… Tuzladığımız makarnamızı tabaklarımız aldık üzerine beşamel sosumuzu, üzerine de kıyma sosumuzu ekleyip sunuyoruz.

Hiç yorum yok: