4 Mayıs 2008 Pazar

LIMONCELLO (LİMONÇELLO)




MALZEMELER:

15 kalın kabuklu limon
2 şişe votka (70'lik)
½ Kilo Şeker
1,5 litre su

HAZIRLAMA:

Başlamadan limonları sıcak suda yıka
Kabuklarını soy (Bu limonlardan daha sonra
Limonata yapacağız)
Kabukları kavanozun içine yerleştir
Bir şişe votkayı ekle karıştır
Kavanozu kapat tarihi not et oda ve sıcaklığında karanlık dolaba beklemek üzere bırak.


30 gün sonra çıkar
Yüksek ateşte şeker ve suyu 5 dakika karıştırarak kaynat
Soğumaya bırak (10 dakika kadar )
Sonra bu karışımı ve diğer şişe votkayı limon-votka karışımına ekle iyice karıştır
Tarihi not et dolaba geri bırak ve
30 gün daha beklet … :))))

4 yorum:

Adsız dedi ki...

SİTENİZ ÇOK GÜZEL. NEDEN HİÇ YORUM YAZILMAMIŞ, ANLAYAMADIM. BLOGUNUZ GERÇEKTEN ÇOK KALİTELİ DE ONDAN ASLINDA. CİDDİ BİR YEMEK SİTESİ. BAŞKA (BAZI) BLOGLAR GİBİ LAF KALABALIĞI VE DEDİDKODU GEYİK YOK BURADA. BUNU ÇOK SEVDİM. LİMONÇELLO DA ÇOK İLGİNÇ, İSMİ DE ENTERESAN. DENEMEK İSTERİM.ELİNİZE YÜREĞİNİZE SAĞLIK. BLOGUNUZU TESADÜFEN KEŞFETTİM, YEŞİL MUTFAK SİTESİNDEKİ YORUMUNUZ BU BLOGU KEŞFETMEME SEBEBP OLDU. YEŞİL MUTFAK DA ÇOK KALİTELİ BİR SİTE ZATEN. SEVGİLER. MERVE

Adsız dedi ki...

süpersiniz, bunu deneyeceğim ve 50 gün sonra en geç yorumumu yazacagım ama merak ettigim bişey var bu içkinin ömrü ne kadar gider?

dilden dedi ki...

Merhaba,
İlginize teşekkürler...
Ben ilk yaptığımda 1 sene kadar dolapta ağzı kapalı kavanozda tadında bir değişikllik olmadan saklamıştım. Hafif ve içimi kolay bir likör olduğu için çabuk tüketiliyor. Umarım beğenirsiniz.

cengiz akduman dedi ki...

Beni Milanoda öğrenci olan oğlumun her gelişinde eline bakmaktan kurtardınız. :))) Sağolun...