25 Ocak 2008 Cuma

ZEYTİNYAĞLI PAZI DOLMASI


Zeytinyağlı sarmayı hiç pazı ile yapmak aklınıza geldi mi?
Benim arkadaşımın gelmiş. Pazı ile sarama yapmış ve çok güzel olmuş.
Ben kendi gördüğüm usûlde sarmayı Pazı ile sardım pişirdim. Biraz iri oldu ama tadı süper oldu…
Neptün’ ün eline diline sağlık…


Malzemeler

1-2 adet kuru soğan irice
½ çay bardağı zeytinyağı
1-2 tatlı kaşığı çam fıstığı (dolmalık fıstık) evde fıstık yoktu ben badem koydum
1,5 su bardağı pirinç
1 tatlı kaşığı kuru nane
½ demet taze nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1-2 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı su
2 demet pazı
½ çay bardağı zeytinyağı

Yapılışı

Pirinci ılık suda 5-10 dk bekletip yıkayıp süz.
Soğanı robotta ince kıy, zeytinyağında soğanı kavurmaya başla, 2-3 dk sonra pirinci ekle kavurmaya devam et, naneleri, tuzu şekeri ekle beraberce kavur en son üzümleri ekle ateşten al.

Pazıları saplarından ayır yıka. Uzerine kaynar su dök. Biraz bekle yumuşasın.
Tencerenin dibine ya pazı yapraklarından döşe ya da ben kıyamadım pazılara evde kıvırcık salata vardı ondan döşedim. Harçtan tatlı kaşığı ile bir miktar alıp pazıların içine koyarak sar. Tencerene diz. 1 çay bardağı su yarım çay bardağı zeytin yağı ekle, üzerine porselen bir tabak koy, kapağını kapa kısık ateşte suyunu çekene kadar pişir.

Hiç yorum yok: