11 Temmuz 2016 Pazartesi

MUTANCANA




Malzemeler

 3 yemek kaşığı tereyağı
1 kilogram kuzu budu
7 adet arpacık soğanı
5 adet sarımsak bütün olarak
1 yemek kaşığı un
2 su bardağı et suyu
10 adet kuru erik
4 adet ince kesilmiş kayısı
3 yemek kaşığı kavrulmamış tuzsuz badem
1 avuç sultaniye üzümü
1 tutam sumak
1 tatlı kaşığı bal

Tereyağını tencerede eritin.

Eti irice parçalar halinde kesin ve eriyen tereyağına ekleyin. Çevirerek eti mühürleyin. Arpacık soğanların kabuklarının rahat soyulması için soğanları suda bekletin. Suda beklemiş arpacık soğanların kabuklarını soyun, ikiye bölün ve ete ekleyin.

1 baş sarımsağı, kabuklarını soymadan ve dişlerine ayırmadan ikiye bölün. Yemeğe ekleyin. Bu sayede sarımsağın aromasını yemeğe vermesini sağlarsınız ve istediğiniz zaman yemekten çıkartabilirsiniz. (Ben 5 diş sarımsak attım ve de sonradan çıkarmadım) Etleri çevirin, güzelce kızarsın.

Unu ete ilave edin, et suyunu koyun ve altını kısıp kapağı kapalı şekilde 10 dakika pişmeye bırakın.
Sonra üzüm, badem, erik (erikler çok kocamandı ikiye böldüm ben) ve ince kesilmiş kayısıları ekleyip 15 dakika daha pişiriyoruz. Eğer çok suyunu çekerse az az sıcak su ekleyebilirsin ama tavuk çok çabuk pişiyor zaten.

Hiç yorum yok: