2 Aralık 2008 Salı

ELMA İLE BİR TATLI


Malzemeler:

4 elma
Toz şeker
Pötibör bisküvi
Hindistan cevizi
İri çekilmiş Ceviz
Tarçın
2 adet karanfil

Muhallebisi için;
750ml süt
1 yumurta
2 çorba kaşığı kaşığı tereyağı
4 çorba kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya

Hazırlama:

Elmaları soyun küçük küçük doğrayıp yayvan bir kapta üzerine (her elma için 1 kaşık şeker) 4 çorba kaşığı toz şeker, 2 adet karanfil ve 1 çay kaşığı tarçın ve üzerine aşmayacak kadar su ekleyerek çok erimeyecek kadar pişiriyoruz.

Muhallebisini, Tereyağını eklemden diğer malzemelerini derin ocakta kullanılabilecek bir kapta önce mikserle çırpıp daha sonra tahta bir kaşıkla devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Pişince yağı ekleyip tekrar yağ eriyinceye kadar karıştırıyoruz.

Kaplarımıza önce 1 pötibör bisküviyi kırıyoruz. (Benim kaplarım çok küçük olduğu için ben 1 adet kırdım) üzerine çok ince bir tabaka pişirdiğimiz kremamızdan yayıyoruz, üzerine bir kat elma, üzerine ceviz (kuş üzümü de eklenebilir evde sevmiyorlar ben eklemedim) üzerine de bolca olmak kaydı ile tekrar kremamızdan döküp Hindistan cevizi ile süsleyip buzdolabında soğutup servis yapıyoruz.
Bisküviler daha da yumuşasın istiyorsanız bisküviden önce yine ince bir krema katı yapabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum. İyi bayramlar...