4 Kasım 2007 Pazar

N U A R

Malzemeler:

1 Bütün NUAR
1 Büyük Domates
1 Büyük Soğan
1 Büyük Havuç
1 Büyük Patates
2 Yemek kaşığı tereyağı

(Ben yarısını sıvı yağ kullanıyorum)
8-10 tane karabiber
Tuz

Sos İçin:

2 Yemek kaşığı tereyağı (yarısını sıvı yağ)
1 Fincan un
Tuz
Karabiber

Hazırlama:

Yağı düdüklü tencerede eritiyoruz (diğer yarısı sıvı yağ) içine tane karabiberleri de katıyoruz, nuarı bütün halinde kızgın yağda alt üst ederek etrafı kızaracak şekilde çeviriyoruz. ( Nuar çok büyükse ortadan ikiye keseceksiniz… Ama ENİNE :) Kulakları çınlasın bir tanıdığımıza bu tarifi verirken aynı uyarıda bulunmuştum, o da tutup boyuna kesmişti. Düşünsenize pişmemiş bir eti boyuna kesmek… Aman Allah ne zordur.)
Nuarın altı üstü yanları kızardıktan sonra BÜTÜN halinde domatesi, soyulmuş soğanı, patatesı ve havucu ve de tuzu ekliyoruz. Suyunu da BOLCA koyup düdüklümüzü kapatıp ağır ateşte 1 saat pişiriyoruz.


Koyu bir
BEŞAMEL SOS hazırladıktan sonra etimizde pişti. Kapağını açtık içinden pişmiş domates, patates, havuç ve soğanı kepçe veya servis kaşığı yardımı ile alıp, sosumuzun içine atıp el blendırı ile karıştırıyoruz. Ya da bir süzgece alıp ezerek sosa katıyoruz.
Sonra sosumuza ağır ateşte etimizin içinde olduğu sudan yavaş yavaş ekleyerek (Ben çay fincanı ile alıp ekliyorum) koyu bir kıvam elde ediyoruz.

Servis:

Ben Nuarı suyunda bırakıyorum. Servis sırasında her kişiye kaç dilim vereceksem o kadar kesip üzerine sos döküyorum.
Ama bütün eti dilimleyip sosa katabilirsiniz. Ancak daha sonra ısıtmak zorunda kalırsanız etler lime lime oluyor güzel görünmüyor.
Kişiye göre bir adet belirleyip servis tabağına almak ve sosu üzerine dökmek veya etleri dilimli olarak ayrı sosu ayrı kapta masaya getirerek servis edilebilir.





Hiç yorum yok: